2006-11-16

Reseplanerna

Reseplanerna går ständigt framåt. Har äntligen bokat biljetter för resan ner nu. Hur det sen blir där nere återstår ju att se, men nu har jag åtminstone klara gränser för start och början och jag har börjat bränna de första pengarna. There is no turning back!

Åker till Bangkok 19 december, klockan 14:50. Flygningen går via Paris och jag är framme 12:25 Thailändsk tid.
Återresan går från Bangkok 16 februari, klockan 23:30. Åter i Stockholm 12:30.

Vad ska man göra under resan då? Jaa, den som lever får se. Klart är att jag får en resekompis som heter Sandra som jag träffat via backpacking.se som åker ner med samma plan som mig. Därefter får vi väl se. Verkar inte helt osannolikt att vi åker söderut mot öarna över julhelgen. Julafton på Koh Pha-Ngan verkar vara the shit om man läser vad andra har tänkt göra. Så så kanske det blir.

Sen ska jag ta mig norrut igen är tanken. Norra Thailand en liten sväng efter nyår, för att sen åka in i Kambodja. Genom Kambodja till Vietnam för att sedan ta mig rakt norrut till Kina. Hur länge man stannar på varje ställe får man väl se, men Kina är jag väldigt sugen på så förhoppningsvis blir det lite mer tid där. Tänkte flyga från Hong Kong tillbaka till Bangkok och se till att ha några dagars shopping i Bangkok innan jag flyger hem till allvaret igen.

Inga kommentarer: