2006-12-04

Flygbiljetter

Nu har jag rotat runt efter flygbiljetter inne i Thailand. Tanken är att jag och resekamraten Sandra ska åka direkt från Bangkok till Krabi för att vara där några dagar. Det var inte helt lätt att hitta flygbiljetter dit dock. ThaiAir flyger självklart dit, men deras hemsida fungerar inte. Dessutom kan man kanske tycka att 600 kr/person är onödigt dyrt för 1,5 timmar flygning inne i Thailand. Efter lite runtletande så hittade jag samma resa, fast lite senare på dagen, med AirAsia. Där kostar resan knappt hälften så mycket. Det blev dock ingen bokning - man behövde passnummer och mitt nya pass har inte kommit ännu.

På onsdag är dock sista vaccineringen och uthämtning av pass, så då ska jag nog kunna få bokningen gjord också!

1 kommentar:

Anonym sa...

har du provat tiger airways? Tror jag bestämt dom hette. Vi flög med dom från Singapore till thailand. Har för mig dom flög inrikes i thailand oxå. Mycket billiga va dom när vi åkte :)