2006-12-29

Dykkursen fortsatter

Nu har jag hittat ett stalle (Poh Bungalows) som har allt! Framforallt sa har de internet som faktiskt fungerar och dar jag kommer at bade mail och blog. Yey! Jag ar fortfarande kvar pa on Koh Lipe och kommer nog aka harifran pa nyarsafton. Far se var jag tar vagen da, an sa lange ser planen att aka till Langkawi ut att halla faktiskt. Men vi far val se.

Dykningen fortsatter. Idag hade vi ett riktigt underbart dyk. Formiddagen gick at till att trana "skills", dvs. att trana pa att ta ut andningsanordningen (the regulator) for att sen borja anvanda en buddys extra regulator, ifall ens luft skulle ta slut eller sluta fungera eller att trana pa hur man gar upp sjalv om man inte har nagon luft i tanken (cesar tror jag det heter?) - simma langsamt mot ytan och blas ut hela tiden. Gjorde lite andra skills. Jag hann inte klart med allt pa forsta omgangen, verkar som att jag anvander luft valdigt snabbt. Andra dyket var dock ett riktigt dyk som var helt underbart! Vi gick ner pa ungefar 12 meters djup och foljde en underbar korallvagg med en del fisk. Sikten var helt okej, battre an igar atminstone. Det blev riktigt riktigt fint nar man slutade tanka pa andningen, tryckutjamnade automatiskt och fick kontroll pa sin flytkraft sa att man kan ga upp lite genom att bara andas in och ga ner lite genom att andas ut. Som avslutning kom vi upp nara en stor sten dar vi simmade mellan stenen och korallvaggen. Samtidigt som vi simmade dar sa dok solen upp, det var MASSVIS med fisk och riktigt riktigt fint. Tror jag sett nastan alla fiskar fran "Finding Nemo" nu! :)

Idag ska jag byta bungalow och bo med Mattias och Josefine istallet. Det blir bra. De finska tjejerna behover nog lite utrymme for att fa slappa totalt, sa nu ska jag trangas med nagra andra istallet! :)

Skriver mer nar jag far chans! Imorgon har jag mitt dykcert om allt gar som det ska! Bilder kommer senare ocksa!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis i förskott till dykcertificatet! :)
Jag vill också se alla nemofiskar.. Filmen är iaf sötast.

I övermorgon är det nyår, kommer fira på Gotland med mams och paps. Var för dyrt att ta båt och tåg till lkpg för att åka tillbaka några dagar senare..

Sköt om dig! Kram på dig

Anonym sa...

Gott nytt år gubben!

Max sa...

Gott Nytt År!

Får vi bilder från under vattnet också?