2006-12-29

Ingen kontakt med omvarlden

Jag befinner mig nu pa Koh Lipe, en o som ligger nere vid gransen tillMalaysia. Elen slar pa forst vid 6 pa kvallen, sa innan dess har maningen kontakt med omvarlden alls. Efter det sa fungerar mobilnatetknappt alls (men jag har mitt svenska nummer sa sms fungerar om det arnagot akut) och internet ar via satellit och jattelangsamt. Dessutomfungerar inte gmail eller blogger, sa det blir inget skrivande tillomvarlden. Far se om detta skickas ut dock, borde det gora.
Any way. Jag har det underbart! Ni far veta mer nar jag kommer at attskriva i bloggen, typ kring nyar. Just nu bor jag med tva finska tjejeroch idag paborjade vi en tre-dagars dykkurs for Open Water Certificate.Det var UNDERBART! Wow! Hittills har resan varit ganska slapp, med enbra blandning av sol, bad, dyking, lite festande pa julafton och traffanytt folk.

Vi bor just nu i en bambubungalow som ar har en flakt, en stor madrass(extremt hard - golvet ar mjukare typ) och ett litet "badrum".Badrummet ar mest en del av bungalowen som ar avskild mha lite rotting.I badrummet finns det en liten toastol och en dusch. Knappt.Betonggolv, en kackerlacka, nagra odlor och inget handfat. En stor hinkfor att spola toaletten finns det ocksa. Men ma borjar vanja sig, jagtanker inte langra pa de dar sakerna - det kanns skont. :)

Pa nyar ar planen just nu att aka over till Langkawi, dvs. tillMalaysia i nagon dag. Sen aker jag nog norrut mot Kambodja och Vietam.Men planer andras snabbt, sa vi far val se... :)

Inga kommentarer: