2006-12-13

Flygresa bokad

Nu har jag bokat det enda som kommer bokas nere i Asien i förväg: ett flyg från Bangkok till Krabi för mig och Sandra direkt efter att vi kommit fram. Det gick rätt bra, men är lite halvkonstigt att beställa hos AirAsia kändes det som. Framförallt är deras engelska väldigt bra, men inte helt korrekt i alla fall. Skoj egentligen!

Fick biljetterna som en PDF-fil på e-posten. Det funkar för mig. Vad som inte funkar för mig var deras "Terms & Conditions" som de skrev ut på baksidan som man "skulle läsa igenom". Jaja. Lägger upp dem här så får ni se för er själva vad ni tycker.

Va?! Jaha, ni ser inget! Inte jag heller!

Sen skriver de också:
"To ensure a comfortable, safe and fun flight, you are strongly encouraged to:
1. keep in mind your AirAsia booking number
2. print your AirAsia travel itinerary
3. bring your travel itinerary as proof of booking
4. read the AirAsia Travel Requirements
5. read the AirAsia Terms & Conditions of Carriage "

Japp, det låter ju som att det blir en himla rolig flygning om man lärt sig allt det där! :)

Inga kommentarer: