2006-12-22

Ytterligare en dag pa Koh Lanta

Koh Lanta var ett himla trevligt stalle. Bytte rum idag, sa nu bor vi i en bungalow en liten bit fran stranden som kostar 500 baht per natt (100 kr). Lagom pris tycker vi bada, sa nu tar vi igen lite pa den overtrasserade budgeten. :) Inte for att jag haft nagon budget direkt, men att lagga drygt 400 kr per dag i Thailand pa boende och mat ar oforsvarligt nastan...

Jag trodde man skulle vara forberedd pa att det var billigt har nar man varit har i paskas ocksa, men jag hade tydligen glomt vissa detaljer. Visst - upplevelsen ar inte lika stor som forsta gangen, men man blir anda forvanad nar man ater en jattegopd middag med efterratt for under 30 kr. Dyrast hittills ar nog nastan internetcafeet, det kostar 24 kr/timme, riktigt dyrt alltsa!

Idag tar vi ytterligare en slapp dag pa stranden. Sandra ar helt slut verkar det som, sa hon lar vilja vila upp nagra dagar. Jag ar lite piggare, sa jag gar runt pa stranden och sysselsatter mig medan hon ligger och solar. Narmast ar planen att ga till stranden brevid och se efter hur det ar dar, sen ska jag kolla upp om det finns nagot att gora imorgon (en dagstur till nagot korallrev, dykkurser, matlagningskurser, elefant-trekking, vem vet?). Efter det ar det nog dags for lunch och sen lite massage skulle jag tro. Sen kanske man ska hanga med folket vid biljardbordet eller spela lite beach volleyboll? Naja, nog med funderande, nu ska jag ut och njuta av solen!

1 kommentar:

bluerain sa...

24 kr/h låter dyrt ja. De flesta ställen här i Sverige tar väl 19 kr/h så vitt jag har sett.

Hemma från mitt dygn på Östersjön nu. Hemhemma nu över jul. God jul på dig!! Ha det bra nu! Inte alls avis...