2006-12-19

Packning igen

Jaa. Nu är det så på riktigt det blir innan jag åker. Om mindre än två timmar går flygbussen som jag siktar på. Lär väl frysa arslet av mig i kylan med bara en skjorta och en tjocktröja. Men men, det är temporärt.

Igår packade jag upp allting för att få en överblick av vad jag har med mig, så nu måste jag ta och packa ner allt igen. Det verkar som att hela packningen består av "bra-att-ha-saker" som malariatabletter, reseplånbok, dagslinser, etcetera. Necessären är en betydande del av packningen också. I klädväg har jag med mig ett par byxor, ett par shorts, en tjocktröja, ett par badbyxor, fyra t-shirtar, tre par kalsonger och strumpor och en handduk. Det känns rätt lagom. Sen kommer den mesta vikten från guideböckerna. Har inte bestämt mig för vilka jag ska ta med än, så blir väl alla till slut. :)

Nu ska jag gå till 7-eleven och införhandla det sista (nytt raklödder) inför resan, sen ska jag packa och äta frukost. Om jag får i mig något. För jag är inte alls nervös. Nejdå. Inte jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

För jag är inte alls avundsjuk. Nejdå. Inte jag. :D

Anna Alltiallo sa...

Hejsan! Jag har just läst din blogg och blivit inspirerad! Jag ska ta transsibirisla om en vecka till MOngoliet och sen vara i Sibirien tre v, vid Baikal... KJag uindrar om du kunde hjälpa mig med vad jag ska ta med mig och vad man bör tänka på?

MVH
Anna annasolei@gmail.com