2007-01-02

Georgetown

Nu har vi spenderat dagen med att strosa runt i Georgetown. Det ar en fascinerande blandning av Little India, Chinatown och lite Malaysiska har och dar. Det kanns som en storstad med massor av affarer, trangsel och trafik samt stora kopcentrum, men i utstrackning sa kan man se hela stan per fot pa en timme eller tva. Kanner redan att jag hittar hyfsat bra idag. Vi har spenderat storsta delen av dagen i Kompar Komplex, ett stort shoppingcentrum. Josefine har kopt glasogon och linser, jag har kopt ett par skor. Kom pa att jag behovde nagot varmare i nora Vietnam och Kina an mina flip-flops och har kostade ett par akta DC-shoes bara 80RM, dvs. 160 kr. Inte ens 15% av priset pa samma par skor i Sverige. Kandes trevligt maste jag saga. Forsaljaren blev ratt chockad nar jag sa att jag troligtvis fatt betala 600RM for samma par skor i Sverige.

Ska inte skriva sa langt nu, sitter egentligen pa internetcafe for att fora over pengar och boka flygbiljett. Verkar som att jag pa torsdagmorgon flyger fran Kuala Lumpur till Siem Reap i Kambodja. Eventuellt tar jag en dag till i Malaysia och ser Cameron Highlands, har inte bestamt mig for hur jag gor. Josefine ska iallafall tillbaka upp i Thailand verkar det som, sa imorgon borjar jag resa sjalv.

Ska forsoka komma at internet mer idag (for att boka biljett om inte annat - har inte passet nu sa kan inte boka biljetten), sa da laddar jag nog upp bilder ocksa.

Inga kommentarer: