2007-01-09

Phnom Pehn och mer runtresande i Kambodja

Nu har jag tagit mig till Phnom Pehn - Kambodjas huvudstad. Tyvarr har jag inte sa mycket tid pa mig att skriva, sa hinner inte beratta om allt roligt som hant sen sist direkt. Kortversion av det ar att jag sett mer av templena i Angkor Wat (helt sjukt otroligt - bilder kommer), traffat ett kanadensiskt par (30-ich), festat i Siam Reap, gatt hem pa natten genom Siam Reap och traffat tva Security Guards som jag snackade med i en timme och larde mig massa Khmer, akt en hilarious bus ride fran Siam Reap till Phnom Pehn (sex timmar, kambodjansk film och karaoke pa hogsta volym samt en chauffor som tutar var tredje sekund at saker pa vagen), borjat dricka ol igen (inga problem alls - Angkor Draft eller Anchor Draft ar bada tva underbara), borjat tanka och dromma pa engelska (kanske lyser igenom i mitt skrivande - kanns lite skumt med svenskan nu) och sen atit en underbar middag pa riverside Phnom Pehn. Mums!

Jag ska skriva mer nar jag far tid och se till att hitta en bra dator dar jag kan ladda upp bilder ocksa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja visst är Angkor wat otroligt? Verkligen imponerande vad dom lyckades skapa förr i tiden. Lite trist dock att dom förstörde så mycket mellan de olika skiftena.

bluerain sa...

Hehe, du kommer vara en riktig karl när du kommer hem, Anders :D Det är bra, fortsätt drick öl när du kommer hem också!