2007-01-01

Malaysia

Ojoj, nu var det ju flera dagar sen jag skrev. Det hander sa mycket att jag vet inte riktigt vet var jag ska borja. For tillfallet ar jag pa en o som heter Pulau Penang utanfor Malaysia. Vi kom hit idag och bor i en stad som heter Georgetown i Little India. Jag skriver val mer om staden senare nar jag hunnit uppleva den, hittills ar det lite oklart vad det ar for stalle vi kommit till.

Senast jag skrev sa sa jag att Pooh Restaurant hade allt och det visade sig vara mer sant an jag visste. Det visade sig namligen att de hade en hel uppsjo med bakterier eller annan skit som gjorde att bade jag, Josefine och Laura (de tre som atit dar) blev magsjuka ganska precis sex timmar efter middagen. Det var inte sa farligt, men magen ar val fortfarande lite upprord. Blir inte direkt battre av att vi bara atit indisk mat sen dess. Men magen far val lov att vanja sig. Som sagt sa var val inte magen i sig ett problem, men nar man bor tre pers i en bungalow dar toaletten bara ar avskild av en liten halvhog bambuvagg, man inte har nagot toalettpapper och dar "toalettslangen" eller duschen inte har vatten (handfat ar bara att dromma om), sa blir det lite krangligare. Men det gick fint anda, man ska inte klaga. Duschen pa morgonkanten lostes genom att osa massa vatten fran en hink over sig - det funkar precis lika bra.

Mattias valde iaf att aka upp mot Krabi for att sen ta sig upp genom Thailand. Jag och Josefine valde att aka till Malaysia och on Langkawi for att fira nyar, nagot som visade sig vara en fin ide. Det som slog en mest nar man kom till Malaysia och Langkawi ar de stora kontrasterna mot Thailand. Har var standarden pa vagar, boende och allt annat betydligt hogre. Natten till idag hade vi alltsa AC, varmvatten och TV pa rummet - till det hutlosa priset 80 RM (ca 160 kr). Det lag ratt nara stranden Cebang (cha-bang) och framforallt nara till Reggae Bar dar vi firade in nyar. Vi var dock nara att missa tolvslaget eftersom vi glomt att vi bytt tidszon, men det ordnade sig.

Jaja, nu ska vi bege oss vidare i Chinatown och titta pa staden. Snart sovdags ocksa. Imorgon ar det helgdag och festival har verkar det som, det ska bli skoj. Ska forsoka ladda upp massa bilder imorgon ocksa! Tyvarr inga undervattensbilder Marten, far ta det nasta gang jag ar ute och dyker. Jag ar atminstone en certifierad dykare nu, det kanns bra!

Kram och gott nytt ar pa er alla!

Inga kommentarer: